آموزش و کنترل داخلی، کلید پیشگیری از تخلفات احتمالی است
در کارگاه آموزشی مدیران بیمارستانها، معاون دفتر مدیریت هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت بهداشت تأکید کرد که آموزش کارکنان و استفاده صحیح از ابزارهای کنترل داخلی، نقش مهمی در کاهش تخلفات مالی و اداری دارد و مدیران میتوانند با پیشگیری به ارتقای کیفیت خدمات به مردم کمک کنند.
دکتر عمرانی:
برداشت نادرست از اختیارات قانونی میتواند منشأ برخی انحرافات احتمالی باشد
در نشست آموزشی مدیران بیمارستانها، دکتر عمرانی با تشریح روند کشف و رسیدگی به تخلفات اداری، استفاده ناصحیح از آییننامههای مالی و معاملاتی را یکی از عوامل اصلی بروز انحرافات در دانشگاهها دانست و خواستار فعالسازی هرچه بیشتر سازوکارهای نظارت داخلی شد.
برگزاری دوره آشنایی با قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری ویژه مدیران و رؤسای بیمارستانها
دوره آشنایی با قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان ویژه مدیران و رؤسای بیمارستانها با حضور مدرسینی از وزارت بهداشت برگزار شد.
برگزاری برنامه طبیعت گردی آبان ماه ویژه دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی ایران
برنامه طبیعت گردی آبان ماه ویژه دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی ایران با شعار دانشگاه بدون دخانیات برگزار شد.
برگزاری هشتادمین دوره مسابقات هفتگی شطرنج در دانشگاه علوم پزشکی ایران
هشتادمین هفته از مسابقات هفتگی شطرنج درانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور دانشجویان و کارکنان برگزار شد و برترین های این دوره از رقابت ها معرفی شدند.
برگزاری آزمون ۲۷ هزار مجوز استخدامی؛ گام تازه وزارت بهداشت در ساماندهی منابع انسانی
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت در دومین روز از اجلاس مدیران توسعه و تحول اداری کشور، گفت : آزمون ۲۷ هزار مجوز استخدامی برگزار شده و برنامهریزی برای توزیع هدفمند نیروها در دانشگاههای علوم پزشکی با هدف افزایش بهرهوری و رضایتمندی مردم در دستور کار قرار دارد.
نظام جدید ارزیابی عملکرد در وزارت بهداشت بر پایه رضایتمندی مردم و بهرهوری شکل میگیرد
مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت بهداشت در اجلاس مدیران توسعه دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی سراسر کشور گفت با استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سه سطح سازمان، مدیران و کارکنان، ارزیابی عملکرد دستگاهها بر مبنای بهرهوری، کیفیت خدمات و رضایتمندی مردم انجام میشود.
مهندس موهبتی:
تحول اداری با بازنگری در ساختارها و بازگشت به اصول شایستهسالاری ممکن است
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در اجلاس سراسری مدیران توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور و سازمانهای وابسته که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با تأکید بر ضرورت بازنگری در ساختارها و اصلاح فرآیندهای مدیریتی، گفت تحول واقعی در نظام اداری کشور بدون توجه به شایستهسالاری، مسئولیتپذیری و عدالت سازمانی محقق نخواهد شد.
دکتر توکلی در اجلاس مدیران توسعه کشور:
انضباط تشکیلاتی و جانشینپروری، ضرورت مدیریت در دانشگاههاست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در اجلاس سراسری مدیران توسعه کشور بر لزوم ایجاد انضباط تشکیلاتی، شایستهسالاری و جانشینپروری در دانشگاههای علوم پزشکی تأکید کرد.
اجلاس سراسری مدیران توسعه و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد
اجلاس سراسری مدیران توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور و سازمانهای وابسته، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و جمعی از مدیران ارشد نظام سلامت، در روزهای ۲۰ و ۲۱ آبانماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. در این نشست از کتاب «وظایف پستهای معاونت بهداشت ستاد دانشگاه و دانشکدههای علوم پزشکی» رونمایی شد.

